Werkwijze

Rust en ruimte zijn begrippen die voor iedereen anders zijn. Ik probeer helder te krijgen wat voor jou belangrijk is. Samen erachter komen wat jij nodig hebt om ruimte en overzicht te ervaren. En daar gaan we mee aan de slag. Ik leer jou geen vaste routine, maar kijk gedurende het traject wat jij nodig hebt van mij om zelf te kunnen leren.

“Ik focus me niet op hoe het moet, maar op hoe het werkt. Voor jou” 

Spreekt de website jou aan en wil je graag overzicht krijgen door praktisch aan de slag te gaan? Aarzel dan niet en neem nu vrijblijvend contact met me op. Het ergste wat kan gebeuren is dat je na dit contact de conclusie trekt dat je hier toch geen behoefte aan hebt. Maar het kan ook zijn dat je enthousiast bent en graag aan de slag wilt.

Gesprek

Ben je nieuwsgierig geworden, dan kunnen we een vrijblijvend en gratis kennismakings gesprek plannen bij jou thuis. Dit gesprek is bedoeld om wederzijds kennis te maken. Daarnaast proberen we jouw hulpvraag helder te krijgen. Tenslotte vertel ik jou graag over mijn manier van werken en wat je van mij kunt verwachten. Hebben we een klik, dan kunnen we daarna aan de slag.

Afspraak

In het kennismakings gesprek spreken we af hoe we aan de slag gaan. In de meeste gevallen plan ik werkafspraken in van 3 uur. Uit ervaring is namenlijk gebleken dat dit een ideale tijd is om zowel productief als energiek te blijven. Wat we in die drie uur doen is afhankelijk van jouw hulpvraag maar we gaan in ieder geval praktisch aan de slag om jou te leren weer overzicht te krijgen.

Vervolg

De snelheid waarmee we rust en ruimte kunnen creëren is afhankelijk van de snelheid waarmee jij beslissingen durft te nemen. De totale hoeveelheid uren die we nodig hebben, hangt hier dus vanaf. Daarnaast hangt het af van hoe lang je al last hebt van het gebrek aan ruimte en rust om je heen. Van de hoeveelheid spullen die je hebt. En of je gezondheid het toelaat om voortvarend aan de slag te gaan.

Afsluiting

In het hele traject hou jij de regie in handen. Jij bent dus ook degene die aangeeft of je nog langer gebruik wilt maken van mijn diensten. Of dat je voldoende handvatten hebt om zelf verder te gaan. Het kan dus prima zijn dat je huis, hoofd of agenda nog niet leeg is, maar je wel het gevoel hebt dat je het zelf (weer) kunt. Kijk, en dat is waar ik graag samen met jou naar toe wil werken: mijzelf overbodig maken.

Doel

We werken bij jou thuis, omdat we hier meteen praktisch aan de slag kunnen. Ik bied jou hulp bij opruimen, maar dit is niet ons hoofddoel. Ik wil graag dat jij leert om besluiten te nemen. Over je spullen, je tijd en je leven. Ik wil graag dat je leert wat bij jou past en voor jou werkt. En hoe ook jij (opruim)successen kunt behalen. Want hierdoor krijg je weer regie over je leven en ontstaat er ruimte en overzicht in je huis, hoofd en agenda.

Hoe werkt een Professional Organizer?

Ik ben aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (de NBPO). Ik werk volgens de gedragscode, wat betekent dat ik professioneel, zorgvuldig en discreet te werk ga. Ik respecteer jou en jouw privacy. Ik blijf me ontwikkelen in mijn vak zodat ik jou als klant de best mogelijke zorg kan bieden.

In het onderstaande filmpje, gemaakt door de NBPO, wordt uitgelegd wat een professional organizer doet en voor jou kan betekenen.

Play Video

Wil je graag hulp van mij, vraag dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan.